Blogger Templates

Monday 5 December 2011

Jom ke Muzium Negara

salam mommies semua....ha cuti sekolah dah lama bermula, ibu2 semua bw anak2 kemana yer..kalau ada yg x tau nak kemana apa kata kita ke muzium negara..nak tau apa ada kat sana..haaa pertama kali diadakan di Malaysia, pameran animasi yg diberi nama ‘Jejak Upin & Ipin’ .. pameran nie akan berlangsung pd setiap hari, bermula 26 Nov - 31 Dis 2011 jam 9.00 pg - 5.00 ptg...Pelbagai bahan pameran menarik yang telah disediakan di antaranya bagaimana proses sebuah animasi disiapkan, Replika Rumah Opah, pencapaian syarikat Les’ Copaque Production dari dalam dan luar negara, serta pelbagai bahan pameran yang berkaitan dengan latarbelakang Upin & Ipin.

Pameran yang berlangsung selama 31 hari ini direka khas bagi pengunjung serta peminat setia Upin & Ipin yang masih belum berkesempatan melihat karakter itu secara dekat dan mengetahui bagaimana ia dicipta. Oleh itu, pihak Les’ Copaque Production berusaha untuk memenuhi permintaan para peminat yang datangnya dari seluruh pelusuk negeri.

Motif utama Les’ Copaque bekerjasama dengan pihak Muzium Negara adalah untuk menggalakkan anak-anak kecil dan remaja supaya mengisi masa mereka dengan melawat ke muzium. Apa yang lebih menarik lagi, bagi setiap pembelian tiket masuk ke pameran ini pengunjung akan mendapat baucer makanan percuma tajaan KFC Holdings Malaysia. Lebih menarik, selain daripada gerai-gerai cenderamata, pelbagai aktiviti pentas juga bakal diadakan termasuklah persembahan teater Upin & Ipin. Tiket boleh didapati dengan harga RM12 untuk dewasa dan RM6 untuk kanak-kanak. Haa, ibu2 semua apa tunggu lagi, jgn lupa bw anak2 untuk ke pameran ‘Jejak Upin & Ipin’ di Muzium Negara yang bakal berlangsung sehingga 31 Disember ini yer...

No comments:

Post a Comment